// Downloads. Tickets. Kennisbank. Storingen.

Knowledge is power

// Algemene kennis

Algemeen

Ik ervaar een storing of probleem, wat moet ik doen?
Bij een storing of probleem kunt u hierboven een ticket indienen. Ook kunt u ons bellen of mailen. Onze technische dienst zal uw incident zo spoedig mogelijk oppakken en proberen te verhelpen.
Op welke datum van de maand wordt er gefactureerd?
Elke 14e van de maand ontvangt u uw factuur. Deze dient binnen 14 dagen na dagtekening, tenzij anders vermeld, overgeboekt te zijn. Maakt u gebruik van automatisch incasso, dan zal het factuurbedrag rond de 28e van de maand automatisch van uw rekening geïncasseerd worden.
Kunnen jullie mijn huidige omgeving in beheer nemen?
Elke omgeving kunnen wij in beheer nemen. Na een goed geplande Site survey en inventarisatie zullen wij een plan van aanpak opstellen om de huidige situatie over te nemen. U zult hiervan vrijwel geen hinder ervaren.
Vervangen jullie ook hardware?
CoreTechd levert en vervangt zowel software als hardware. Vanwege onze goede distributiekanalen kunnen wij deze tegen redelijke tarieven aanbieden. Zo zijn wij de one-stop-shop voor al uw diensten, software en hardware.
Kan er een offerte opgevraagd worden?
Ja, offertes kunnen aangevraagd worden via het contactformulier of door te mailen naar sales@coretechd.nl. Specificeer hier duidelijk in de aantallen en om welke diensten, hardware of software het gaat. Betreft het een projectgerelateerde offerte, specificeer dit dan ook en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
Wat is de standaard looptijd van abonnementen bij jullie?
Alle abonnementen hebben een standaard looptijd van 12 maanden en een opzegtermijn van 1 maand, tenzij anders vermeld. Standaard is de dienst na de eerste 12 maanden dus maandelijks opzegbaar.
Bieden jullie support op printers met verbruiksartikelen van derde partijen?
Nee, wij bieden enkel support op printers met verbruiksartikelen van onze leverancier of originele fabrikant. De reden hiervoor is omdat wij de kwaliteit van de verbruiksartikelen van derde partijen niet kunnen waarborgen. Kwaliteit staat bij ons voorop.
Is een probleem remote op afstand op te lossen?
Ja, dit is in de meeste gevallen mogelijk. Wij maken gebruik van remote access software, waarmee wij met toestemming van u uw computer of server kunnen overnemen om u bij te staan. Deze software kunt u downloaden op de support pagina.
Komen storingen vaak voor?
Storingen zijn erg vervelend om mee te maken. Wij maken gebruik van high-end hardware & software, welke volledig in de cloud gekoppeld zijn, waardoor wij live kunnen volgen als er storingen plaatsvinden. Een storing kunnen wij helaas niet uitsluiten vanwege de vele factoren die hier invloed op kunnen hebben. Uiteraard zullen wij er alles aan doen om in een geval van een storing u zo snel mogelijk weer up and running te krijgen.
In welke regio's worden de diensten aangeboden?
Al onze diensten worden in heel Nederland en België aangeboden. Wij zijn niet locatiegebonden. Mocht u zich buiten deze twee landen bevinden, neem dan contact met ons op en wij zullen kijken wat wij voor u kunnen betekenen.
Is het bij jullie mogelijk om een afspraak in het weekend in te plannen?
Ja, dit is afhankelijk van onze werkzaamheden met uitzondering mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze salesafdeling om te kijken als het mogelijk is en om een afspraak in te plannen.
Kan ik mijn abonnementen maandelijks opzeggen?
Abonnementen hebben bij ons standaard een looptijd van 12 maanden. Enkel hierna zijn deze abonnementen maandelijks opzegbaar. Voor het opzeggen van een abonnement kunt u het opzegformulier invullen op onze website. U kunt deze hier vinden.
Is het mogelijk om in termijnen te betalen?
Het is enkel mogelijk om bij een project de eenmalige kosten in termijnen af te betalen. Dit dient te gebeuren in een redelijke termijn, à maximaal drie maanden. Voor het betalen in termijnen rekenen wij een interest van 10% bovenop het verschuldigde bedrag. De maandelijkse abonnementen kosten zullen elke maand wel direct betaald dienen te worden.
// Alles rondom Netwerk

Netwerk

Is er de mogelijkheid om instellingen aan te passen op het modem?
Op het modem kunnen er instellingen aangepast worden zoals poorten en IP instellingen. Hiervoor dient u een ticket in te dienen op onze website of te mailen naar support@coretechd.nl. Onze specialisten zullen uw verzoek vervolgens zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.
Hoe kan ik zien welke verbindingstechnieken en snelheden op mijn locatie beschikbaar is?
U kunt gemakkelijk met onze postcodetool een check uitvoeren en zien welke technieken aanwezig zijn op uw locatie met de daarbij behorende snelheden. Voor een offerte kunt u dit vervolgens ook direct in de postcodetool aanvragen. Het is ook mogelijk om telefonisch contact met ons op te nemen of te mailen naar sales@coretechd.nl.
Realiseren jullie ook WiFi omgevingen?
Jazeker, wij realiseren zowel bedrade als draadloze netwerken binnen uw onderneming. Voor het realiseren van draadloze netwerken maken wij gebruik van Access Points die onderling met elkaar verbonden zijn. Alvorens het plaatsen van de Access Points, zullen wij eerst een geplande Site survey uitvoeren om te kijken waar wij deze het beste kunnen plaatsen voor een optimale WiFi dekking.
Zijn er meerdere WiFi SSID's mogelijk op de Access Point?
Op de Access Points is het mogelijk om meerdere SSID's aan te maken. Deze SSID's zijn dualband en zijn dus zowel op de 2.4 GHz en 5 Ghz frequentiebanden beschikbaar. Verder zijn deze SSID's goed beveiligd met een WPA2+ protocol en ondersteunt ook naadloos overschakelen van Access Point naar Access Point.
Kan er een gasten WiFi-netwerk aangemaakt worden?
Op de Access Points is er de mogelijkheid om een geïsoleerde gastennetwerk aan te maken. Hiermee bent u ervan verzekerd dat uw gasten niet bij het apparatuur in uw netwerk kunnen. Het gastennetwerk kan ook voorzien worden van vele opties en integraties, zoals een tijdsduur limiet en Facebook Like-functie of EULA goedkeuring.
Ik ervaar problemen met mijn internet, wat moet ik doen?
Mocht u problemen ervaren met uw internet, dan kunt u een ticket indienen op onze website of mailen naar support@coretechd.nl. Onze specialisten zullen vervolgens uw ticket zo spoedig mogelijk oppakken.
Kan ik het modem blijven gebruiken bij een providerwissel?
Dit is afhankelijk van de apparatuur en technieken die er gebruikt zal gaan worden in de nieuwe situatie. Ook is dit gebonden aan de vraag of uw huidige modem in bruikleen of gekocht is. Onze specialisten zullen u hierover verder informeren.
Is een vast IP-adres mogelijk bij jullie?
Dit is afhankelijk van uw gekozen internet verbindingstechniek. In de meeste gevallen kunnen wij wel een vast IP-adres toekennen. Heeft u behoefte aan een vast IP-adres, maak dit vooral kenbaar aan onze specialisten. Wij houden hier dan rekening mee.
Wat is het verschil tussen downloaden en uploaden?
Het verschil tussen downloaden en uploaden is de richting van waarin het internetverkeer zich beweegt. Bij downloaden ontvangt u data en bij uploaden verzend u data. In de meeste gevallen zult u meer aan downloadsnelheid nodig moeten hebben dan aan uploadsnelheid.
Ik ga binnenkort verhuizen, kan ik mijn vast IP-adres gewoon behouden?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wel kunnen wij u voorzien van een nieuw vast IP-adres op het moment dat u verhuisd bent en de internetlijn actief is op de nieuwe locatie. Laat ons bij een verhuizing dit ruim van te voren weten, zodat wij alvast wat regelingen kunnen treffen.
// Alles rondom VoIP

VoIP

Is er een mobiele VoIP app beschikbaar?
Ja, er is een mobiele VoIP app beschikbaar welke u kunt downloaden en installeren. Deze kunt u vinden op de support pagina. Bent u uw inloggegevens vergeten, dan kunt u hiervoor terecht bij onze supportafdeling. U kunt dit doen door een ticket in te dienen op onze website of door te mailen naar support@coretechd.nl.
Ik ga binnenkort verhuizen, kan ik mijn telefoonnummer behouden?
Ja, dit is bij onze VoIP dienst mogelijk met zowel regionale telefoonnummers als regio-onafhankelijke telefoonnummers. U hoeft enkel de apparatuur op de nieuwe locatie aan te sluiten en de telefonie werkt direct weer.
Ben ik tijdens een nummerportering bereikbaar?
Helaas bent u tijdens een nummerportering tijdelijk niet bereikbaar. Wij doen er alles aan om u zo spoedig mogelijk weer up and running te krijgen. De gemiddelde portering duurt ongeveer 5 minuten.
Hoe is de gesprekskwaliteit van VoIP?
De gesprekskwaliteit van VoIP is het beste van wat er op dit moment op de markt beschikbaar is. Praat met elkaar in HD audiokwaliteit en zonder vertragingen of haperingen. U bent altijd verzekerd van een kwalitatieve en hoogwaardig gesprek.
Is VoIP locatiegebonden?
Nee, Cloud VoIP is niet locatiegebonden. U bent overal flexibel en altijd bereikbaar. De enige vereiste is dat uw internet actief en online is binnen uw onderneming. In het geval van een doorschakeling naar uw mobiele telefoon, is het van belang dat u GSM bereik of een online netwerkverbinding heeft.
Wat is VoIP telefonie?
VoIP vervangt de traditionele oude manier van bellen. Bij VoIP is de kwaliteit van het gesprek beter en bent u ook goedkoper uit. U bent een stuk flexibeler en u hoeft met Cloud VoIP geen grote investeringen te maken zoals met een oude telefooncentrale.
Blijf ik bij een internetstoring nog telefonisch bereikbaar?
In het geval van een internetstoring bent u helaas telefonisch niet bereikbaar. De reden hiervoor is omdat VoIP gebruik maakt van uw internetlijn om over te bellen. Indien u wenst om uw internetlijn, zodoende ook uw telefonie, online te houden in het geval van een storing, dan dient u gebruik te maken van een extra 4G/LTE backup verbinding. Neem hiervoor contact met ons op.
Wat zijn de kosten van VoIP bellen?
De kosten van Cloud VoIP zijn relatief laag vergeleken met traditionele belkosten en investeringen. De exacte kosten verschillen echter wel per onderneming en de aantal medewerkers. Voor de exacte kosten die bij uw onderneming past, kunt u een vrijblijvende offerte aanvragen. Neem hiervoor contact met onze salesafdeling op. U dit doen door het contactformulier in te vullen of door te mailen naar sales@coretechd.nl.
Hoeveel gesprekken kan ik gelijktijdig voeren met VoIP?
Dit is afhankelijk van de gebruikte vaste of draadloze VoIP toestellen. Over het algemeen kunt u zonder problemen meer dan 50 gelijktijdige gesprekken per VoIP toestel voeren. Onze specialisten staan u graag te woord en kunnen u de juiste VoIP toestel aanbieden wat bij uw eisen en wensen past.
Kan ik gratis bellen met VoIP?
U kunt binnen uw onderneming gratis onderling bellen met uw vaste of draadloze toestellen. Ook indien u gebruik maakt van de mobiele VoIP app, kunt u gratis onderling bellen. Verder zijn de inkomende gesprekken op uw toestellen en mobiele VoIP app ook gratis. Enkel wanneer u buiten uw onderneming naar buiten belt, zitten hier kosten aan verbonden. U betaalt dan voor het starttarief en het beltarief per minuut.
// Alles rondom Inbraakpreventie

Inbraakpreventie

Welke alarmprotocollen en klassen ondersteunen jullie?
Wij ondersteunen diversen alarmprotocollen en klassen. Van simpele installaties tot meer geavanceerde installaties met opvolging. Voor de actuele ondersteuningen dient er contact opgenomen te worden met onze salesafdeling.
Ik heb een oude beveiligingscamera installatie, kan deze vernieuwd worden zonder nieuwe kabels te trekken?
Ja, dit is uiteraard mogelijk bij beveiligingscamera systemen die gebruik maken van een COAX aansluiting. In het geval van een beveiligingscamera systeem die gebruik maakt van ethernet aansluiting, dan dient de internet UTP kabel minimaal een cat5e serie te zijn. Wij kunnen de huidige kabels in dat geval dan gebruiken voor de nieuwe installatie.
Kan ik bij jullie ook inbraakpreventie stickers aanschaffen?
Ja, dit is mogelijk. Deze inbraakpreventie stickers kunt u bestellen op onze webshop. Ook kunt u deze bestellen door te bellen of te mailen met onze salesafdeling op sales@coretechd.nl.
Zijn er mobiele apps beschikbaar voor de inbraakpreventie systemen?
Er zijn zeker mobiele apps voor de inbraakpreventie systemen beschikbaar. Deze kunt u downloaden op onze support pagina. Hiermee kunt u overal altijd en flexibel uw inbraakpreventiesystemen beheren en monitoren. Indien u problemen ervaart met het inloggen in de mobiele apps, neem dan contact met ons op. Onze specialisten staan u graag te woord.
Ik wil graag een onderhoudsafspraak inplannen, hoe kan ik dit doen?
Voor het inplannen van een onderhoudsafspraak kunt u contact opnemen met onze supportafdeling. Hiervoor kunt u bellen of mailen naar support@coretechd.nl. Maak hierin kenbaar voor welke soort inbraakpreventie systeem u onderhoud wenst. Onze specialisten staan u graag te woord.
Zijn de inbraakpreventie hardware van goede en professionele kwaliteit?
De hardware die gebruikt worden zijn enkel van hoogwaardige en duurzame kwaliteit. Wij selecteren onze hardware op basis van functionaliteit, kwaliteit, prijs en gebruiksgemak. Zo heeft u altijd het beste van het beste.
Hoelang worden camerabeelden opgeslagen?
Dit is geheel afhankelijk van het aantal camera's, de gebruikte resolutie, de schijfopslag capaciteit en het aantal schijven dat in de recorder geplaatst zijn. Ook is dit afhankelijk van hoe de camerabeelden opgeslagen worden. Wordt er bijvoorbeeld continu opgenomen of wordt er enkel motion detection beelden opgeslagen? Zo is het mogelijk om een opslag retentie van 4 dagen tot 14+ dagen te hebben.
Kan er gemakkelijk gebruikers aangemaakt worden in het inbraakpreventie systeem?
Ja, dit is uiteraard mogelijk. Dit kunt u doen door middel van het invullen van het wijzigingsformulier. U kunt deze hier vinden. Na het ontvangen van uw verzoek zullen onze specialisten dit zo spoedig mogelijk voor u realiseren.
Welke inbraakpreventie merken ondersteunen jullie?
Wij maken gebruik van diverse merken voor diverse inbraakpreventie oplossingen. U kunt zelf het merk kiezen welke u wenst. Voor beveiligingscamera's wordt er gebruik gemaakt van het merk Dahua of Hikvision. Bij het realiseren van alarmsystemen wordt er gebruik gemaakt van Hikvision of Jablotron. Voor toegangscontrolesystemen maken wij gebruik van Hikvision apparatuur.
Kan er een inbraakpreventie systeem geplaatst worden zonder kabels te trekken?
Dit is gezien de aard enkel mogelijk bij een alarmsysteem installatie. Voor alle overige inbraakpreventie oplossingen maken wij gebruik van enkel bedrade inbraakpreventie systemen. Deze zijn betrouwbaarder dan draadloze systemen, wat van belang is bij het beveiligen van uw onderneming. Zo weet u altijd dat u goed beveiligd bent.
// Alles rondom Cloud oplossingen

Cloud oplossingen

Ik vermoed dat mijn emailadres gehacked is, wat moet ik nu doen?
Als u vermoed dat een onbevoegde toegang heeft tot uw emailadres, dan dient u direct het wachtwoord aan te passen. Indien u niet weet hoe u dit moet doen, neem dan contact op met onze supportafdeling. Hiervoor kunt u ons bellen of door een ticket in te dienen op onze website. Onze specialisten zullen uw identificatie vaststellen en vervolgens uw wachtwoord resetten.
Wat voor internetsnelheid heb ik nodig om te kunnen werken in de Cloud?
Dit is geheel afhankelijk van het aantal werkplekken die gebruik maken van een Cloud oplossing. Ook speelt het apparatuur in uw interne netwerk en de bandbreedte die zij vergen een rol. Neem voor meer informatie contact op met onze salesafdeling. Onze specialisten staan u graag te woord.
Wat zijn de voordelen van een Cloud omgeving?
Met uw data in de Cloud kunt u overal in de wereld werken. Uw data is altijd toegankelijk en u hoeft u zich geen zorgen te maken om dataverlies. Tevens is het ook kostenefficiënt en vergt het geen grote investeringen. Met het werken in de Cloud bent u gereed voor de toekomst.
Zijn de Cloud oplossingen omgevingen schaalbaar?
Ja, dit is uiteraard mogelijk. De Cloud oplossingen werken middels licenties per werkplek of apparaat. Hoe meer werkplekken of apparaten u heeft, hoe meer licenties u dient af te nemen. Dit is derhalve de ideale oplossing voor zowel MKB en grootbedrijf.
Voor welke ondernemingen is werken in de Cloud hedendaags interessant?
Werken in de Cloud is interessant voor ondernemingen die flexibel, altijd en overal toegang tot hun data willen hebben. Hiermee bent u niet locatiegebonden aan uw kantoor om door te kunnen werken en kunt u uw klanten altijd te woord staan.
Wat gebeurt er met mijn huidige hardware bij een volledige overstap naar een Cloud omgeving?
Bij een overstap naar een volledige Cloud omgeving zal er eerst een inventarisatie gehouden worden, om te kijken als de huidige apparatuur voldoen aan de eisen. Dit is in de meeste gevallen wel zo. Indien de huidige apparatuur niet aan de eisen voldoen, dan zullen wij kijken wat het u zou gaan kosten om deze apparatuur te upgraden of te vervangen.
Staat mijn data veilig in de Cloud opgeslagen?
Ja, uw data staat veilig in de Cloud opgeslagen achter een wachtwoord en indien gewenst ook achter een Two-factor authentication (2FA) beveiliging. Hiermee bent u ervan verzekerd dat onbevoegden niet zomaar toegang tot uw data hebben en u met een gerust hart verder kunt werken.
Kan ik in de Cloud gemakkelijk samenwerken met collega's?
In de Cloud kunt u heel gemakkelijk samenwerken met uw collega's. Er zijn tal van mogelijkheden, zoals het aangeven welke personen waartoe bevoegd zijn en of deze personen enkel de data mogen inlezen of ook mogen bewerken. U kunt verder ook gelijktijdig in een bestand samenwerken of met elkaar deelnemen aan een online meeting.
Hoe verklein ik de kans op downtime door een storing bij gebruik van Cloud oplossingen?
In het geval van een internetstoring kunt u helaas geen gebruik maken van de Cloud omgeving. Gelukkig zijn er wel manieren om toch te kunnen blijven werken. Zo is er de mogelijkheid om een lokale server te plaatsen met ActiveSync functionaliteit. Hiermee worden de bestanden in de Cloud ook nog eens lokaal opgeslagen, waardoor je in het geval van een internetstoring gewoon door kunt werken. Zodra er weer internet is, zullen alle bestanden automatisch weer geüpload worden naar de Cloud. U heeft zo dus nog geen dag stilgezeten.
Is er een backup van mijn data in de Cloud opgeslagen?
Jazeker, hier hoeft u zich geen zorgen over te maken. Standaard is er van al uw data in de Cloud een backup met een retentie 7 dagen opgeslagen, zodat er in het geval van dataverlies wij de backup kunnen terugzetten. Zo bent u ervan verzekerd dat uw data nooit verloren is.
// Alles rondom Partners, Marketing & Promoties doeleinden

Partners, Marketing & Promotie doeleinden

Mag ik content van CoreTechd gebruiken?
Nee, dit is onze eigen intellectuele eigendom. Deze mag niet gebruikt worden door derden, tenzij dit anders vermeld staat. Indien u niet zeker weet als u de content mag gebruiken, neem dan contact met ons op en wij geven u uitsluitsel.
Is het momenteel mogelijk om een samenwerking met jullie te realiseren?
Ja, wij staan altijd open voor nieuwe samenwerkingen. Indien u een geweldige plan of samenwerkingsvoorstel heeft, neem dan contact met ons op en dan bespreken wij graag de mogelijkheden.
Wie kan een CoreTechd partner worden?
Indien u wenst een CoreTechd partner te worden, dan dient u geregistreerd te staan bij het KvK, in het bezit te zijn van een geldig ACM registratienummer en Europees bankrekeningnummer. Neem contact met onze salesafdeling op voor het onboarding proces.
Bieden jullie een incentive aan bij doorverwijzing van een nieuwe klant?
Dit is afhankelijk van als de nieuwe aangeleverde klant tekent en de diensten die de klant afneemt. Indien de nieuwe klant aan de incentive criteria voldoet, dan bieden wij zeker een eenmalige incentive aan diegene die de nieuwe klant aangeleverd heeft.
Waar kan ik jullie logo's en banners downloaden?
Voor pers, marketing of promotie doeleinden kunt u na goedkeuring onze logo's en banners downloaden en gebruiken. Deze kunt u hier vinden. Van belang is dat deze logo's en banners niet aangepast mogen worden. Dit houdt dus ook in dat de kleuren en formaat niet aangepast mogen worden.
Ik heb interesse in het partnerprogramma, hoe kan ik mij als CoreTechd partner aanmelden?
Indien u aan de partner eisen voldoet, dan kunt u zich aanmelden als CoreTechd partner bij onze salesafdeling. Hiervoor kunt u mailen naar sales@coretechd.nl. Maak hierin kenbaar in wat voor diensten u interesse heeft en dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
Hoe werkt leadregistratie?
Heeft u een lead die geïnteresseerd is in onze diensten? Vul dan het leadregistratie formulier in en wij zullen zo spoedig mogelijk contact opnemen met de klant voor een gepaste aanbieding. Het leadregistratie formulier kunt u hier vinden. Indien de klant voldoet aan de incentive criteria, dan zal u een eenmalige incentive ontvangen.
Wie kan ik contacteren als ik partnervragen heb?
Indien u partnervragen heeft, neem dan contact op met uw toegewezen partnermanager. Deze kunt u contacteren via email. Krijgt u geen spoedige reactie of heeft u nog geen partnermanager toegewezen gekregen, neem dan contact met onze salesafdeling. Deze zal u verder bijstaan of (tijdelijk) toewijzen aan een andere partnermanager die uw vragen ook kan beantwoorden
Ik wil klanten doorverwijzen maar me niet aanmelden als CoreTechd partner, is dit mogelijk?
Dit is geen probleem, u kunt dan gebruik maken van het leadregistratie formulier. Op deze wijze hoeft u bijna nergens rekening mee te houden. Wij regelen alles met de klant van aanmelden en klantcontact tot facturatie. Indien de klant ook voldoet aan de incentive criteria, dan kunt u zelfs ook nog eens wat bijverdienen door het aanleveren van de klant.
Kan ik als CoreTechd partner de diensten white-label doorverkopen aan mijn eindklanten?
Ja, dit is als CoreTechd partner in de meeste gevallen mogelijk. Wij proberen onze partners te voorzien van zoveel mogelijk vrijheid in dit gebied. Tevens zullen wij ook alles via de partner spelen, denk hierbij aan facturatie en contact. De partner regelt alles vervolgens zelf met de eindklant verder af. De partner dient zich wel aan de vastgestelde partnerovereenkomst te houden.